Adferdsbasert innhold og reklame

Hvordan brukes algoritmene og hva skjer med gjennomsnittsforbrukeren?

Timer

1 juridisk time

Fagområde

Publisert: 4. okt. 2023

Kursavgift

Medlemmer: 950 NOK ekskl. mva.

Andre: 1 600 NOK ekskl. mva.

Pris for abonnenter 0 NOK

AJOURFØRINGSKURS

Hva lærer du?

Adferdsbasert innhold og reklame - hvordan brukes algoritmene og hva skjer med gjennomsnittsforbrukeren?

Hva er egentlig adferdsbasert annonsering, og hvordan fungerer slik markedsføring? Kan bruken av adferdsbasert reklame påvirke oppfatningen av hvem gjennomsnittsforbrukeren i markedsføringsrettslige vurderinger er?

Dette er et av temaene fra det årlige medie- og markedsrettskurset 2023.

Opptaket er tilgjengelig fra publisertdato, som er 4. oktober 2023.

Hvem passer kurset for?

Advokater, jurister, offentlige ansatte og andre rådgivere i bedrifter som jobber både mye og lite med problemstillinger knyttet til forskjellige typer medier.

Leksjoner

Adferdsbasert innhold og reklame – hvordan brukes algoritmene og hva skjer med gjennomsnittsforbrukeren? Advokat Martha Brygfjeld,
Advokatfirmaet GjessingReimers AS, Oslo

Adferdsbasert innhold og reklame – hvordan brukes algoritmene og hva skjer med gjennomsnittsforbrukeren? Direktør For data Og Analyse Jon Scheistrøen,
Aller Media AS

Praktisk informasjon

Opptaket blir tilgjengelig fra publisertdato.

Du kan ta kurset på PC/Mac, nettbrett eller mobil. Du kan se kurset flere ganger, og selv bestemme hvor stor del du ønsker å se av gangen.

Enkeltkjøp gir deg tilgang i 180 dager. Ønsker du lengre tilgang – bli JUS Abonnent

https://www.jus.no/abonnement/

Publisert: 4. okt. 2023

Kontaktpersoner

Medie- og markedsrett

Vi arrangerer Det årlige medie- og markedsrettskurset i september. På kurset behandles aktuelle problemstillinger og temaer. I tillegg får du naturligvis en gjennomgang av rettspraksis på området det siste året. JUS tilbyr også en rekke e-læringskurs innenfor fagområdet.

Mer informasjon om fagutvalget