Regler for prismarkedsføring

Kamilla Hjortmo fra Forbrukertilsynet og Kristiane Aarvik fra Wiersholm ser nærmere på reglene for prismarkedsføring, og diskuterer erfaringer rundt hvordan næringsdrivende og forbrukere opplever regelverket i praksis.

Timer

1 juridisk time

Fagområde

Publisert: 2. okt. 2024

Kursavgift

Medlemmer: 950 NOK ekskl. mva.

Andre: 1 600 NOK ekskl. mva.

Pris for abonnenter 0 NOK

AJOURFØRINGSKURS

Hva lærer du?

Det er snart ett år siden de nye reglene om prismarkedsføring trådte i kraft i Norge. De nye reglene er tydeligere enn de som gjaldt tidligere, med bl.a klarere frister og bedre tilpasning for progressive rabattstiger. Men har reglene blitt enklere å etterleve? Kamilla Hjortmo fra Forbrukertilsynet og Kristiane Aarvik fra Wiersholm ser nærmere på reglene for prismarkedsføring og diskuterer erfaringer rundt hvordan næringsdrivende og forbrukere opplever regelverket i praksis.

Dette er et av temaene fra det årlige medie- og markedsrettskurset 2024.

Hvem passer kurset for?

Advokater, jurister, offentlige ansatte og andre rådgivere i bedrifter som jobber både mye og lite med problemstillinger knyttet til forskjellige typer medier.

Leksjoner

Regler for prismarkedsføring Juridisk seniorrådgiver Kamilla Hjortmo,
Forbrukertilsynet, Porsgrunn

Managing Associate Kristiane Aarvik,
Wiersholm, Oslo

Praktisk informasjon

Opptaket blir tilgjengelig fra publisertdato. Du kan ta kurset på PC/Mac, nettbrett eller mobil. Du kan se kurset flere ganger, og selv bestemme hvor stor del du ønsker å se av gangen. Enkeltkjøp gir deg tilgang i 180 dager. Ønsker du lengre tilgang – bli JUS Abonnent https://www.jus.no/abonnement/

Publisert: 2. okt. 2024

Kontaktpersoner

Medie- og markedsrett

Vi arrangerer Det årlige medie- og markedsrettskurset i september. På kurset behandles aktuelle problemstillinger og temaer. I tillegg får du naturligvis en gjennomgang av rettspraksis på området det siste året. JUS tilbyr også en rekke e-læringskurs innenfor fagområdet.

Mer informasjon om fagutvalget