Bruk av klima og miljøpåstander i markedsføring (grønnvasking)
Advokat Maria Haugstad gir deg en introduksjon til hvilke regler som gjelder for bruk av miljøpåstander i markedsføring. Når står vi overfor ulovlig grønnvasking i strid med markedsføringsloven?
Timer
1 juridisk time
Fagområde
Publisert: 28. sep. 2022
Kursavgift
Medlemmer: 950 NOK ekskl. mva.
Andre: 1 600 NOK ekskl. mva.
Pris for abonnenter 0 NOK
FORDYPNINGSKURS

Hva lærer du?
Miljøpåstander i markedsføring brer om seg og alle vil være grønne og bærekraftige. Når er slik markedsføring tillatt og når er det ulovlig grønnvasking i strid med markedsføringsloven? Det gis en kort introduksjon til hvilke regler som gjelder for at slik markedsføring skal være lovlig før vi med utgangspunkt i praksis fra Skandinavia bl.a. ser på om kravene som stilles til slik markedsføring er strengere enn til andre markedsføringspåstander. Vi ser også på om det er mulig å fremsette miljøpåstander i markedsføring av produkter som etter sin art ikke er miljøvennlige.
Dette er et av temaene på det årlige medie- og markedsrettskurset 2022.
Opptaket er tilgjengelig fra publisertdato som er 28. september 2022.
Hvem passer kurset for?
Advokater, jurister, offentlige ansatte og andre rådgivere i bedrifter som jobber både mye og lite med problemstillinger knyttet til forskjellige typer medier.
Leksjoner
Bruk av klima og miljøpåstander i markedsføring (grønnvasking) - med praktiske eksempler fra Skandinavia
|
Managing Associate Maria Haugstad, Advokatfirmaet Wiersholm, Oslo |
Foredragsholdere
Praktisk informasjon
Du kan ta kurset på PC/Mac, nettbrett eller mobil. Du kan se kurset flere ganger, og selv bestemme hvor stor del du ønsker å se av gangen.
Opptaket er tilgjengelig fra publisertdato.
Publisert: 28. sep. 2022