Er «gjennomsnittsforbrukeren» mindre opplyst?

Martin Berggreen Rove gir deg en innføring i konseptet og begrepet «gjennomsnittsforbrukeren».

Timer

1 juridisk time

Fagområde

Publisert: 28. sep. 2022

Kursavgift

Medlemmer: 950 NOK ekskl. mva.

Andre: 1 600 NOK ekskl. mva.

Pris for abonnenter 0 NOK

FORDYPNINGSKURS

Hva lærer du?

Vi får en innføring i konseptet og begrepet «gjennomsnittsforbrukeren» o.l. Så stilles (og besvares?) spørsmålet om hvorvidt regelverk og praksis innen den forbrukerrettede markedsføringsretten er overbeskyttende overfor forbrukerne og dermed også begrenser næringsdrivendes handlingsfrihet for mye.

Dette er et av temaene på det årlige medie- og markedsrettskurset 2022.

Opptaket er tilgjengelig fra publisertdato som er 28. september 2022.

Hvem passer kurset for?

Advokater, jurister, offentlige ansatte og andre rådgivere i bedrifter som jobber både mye og lite med problemstillinger knyttet til forskjellige typer medier.

Leksjoner

Er «gjennomsnittsforbrukeren» mindre opplyst, oppmerksom og informert enn gjennomsnittet av forbrukerne? Advokat Martin Berggreen Rove,
Orkla ASA, Oslo

Foredragsholdere

Praktisk informasjon

Du kan ta kurset på PC/Mac, nettbrett eller mobil. Du kan se kurset flere ganger, og selv bestemme hvor stor del du ønsker å se av gangen.
Opptaket er tilgjengelig fra publisertdato.

Publisert: 28. sep. 2022

Kontaktpersoner

Medie- og markedsrett

Vi arrangerer Det årlige medie- og markedsrettskurset i september. På kurset behandles aktuelle problemstillinger og temaer. I tillegg får du naturligvis en gjennomgang av rettspraksis på området det siste året. JUS tilbyr også en rekke e-læringskurs innenfor fagområdet.

Mer informasjon om fagutvalget